söndag 6 juli 2008

Sara är ankommen

Sara landade i svinottan och jag var på flygplatsen och mötte henne. Både mitt eget samvete och omröstningen här på bloggen talade sitt tydliga språk. Väl hemma i lägenheten visade det sig att Sara var mycket tröttare än jag. Jag hoppas att jag kan få fart på henne snart...

Gårdagen bjöd inte på mycket annat än att sova länge på morgonen, städa färdigt så lägenheten blev representabel, handla frukost och slösurfa. Det var läskigt varmt så jag höll mig inomhus fram till efter mörkrets inbrott då jag gick ut och handlade. För att förbereda inför ett par dagars träningsuppehåll tog jag mig iväg till löparbanan strax efter klockan tio.
_____________________
Träningslogg: Trots att klockan var efter tio när jag började löpa var det runt 30 grader varmt. Värmen lockar inte till långpass så jag bestämde mig för att springa 800 metersintervaller i något högre tempo än tänkt tävlingsfart. Jag inledde med två kilometers uppvärmning innan jag drog igång med intervallerna. Start varje fem minuter och en löptid på mellan 3:30 och 3:35. Jag tröttnade ordentligt på den femte intervallen och joggade ner istället för att gå på med ännu en intervall. Fem intervaller var något färre än jag hade räknat med, men förutom min för dåliga kondition så spelar nog både värmen och min under dagen dåliga mathållning (man är inte så sugen på att äta när det är >35 grader varm) in. Gårdagens träningspass är det träningspass jag har hållit högst tempo på och löpsteget kändes ganska bra. Jag ser med tillförsikt fram emot fler träningspass och framförallt mot träningspass i Sverige där luften är mer luft än vatten och troligtvis håller en mer moderat temperatur.
-----------
Invägning: 85,1 kg. Stadigt runt 85, vi får se vad två veckors semester med Sara innebär för viktutvecklingen...
-----------

Roberth: Kul att du är tillbaka och njut av Touren i fulla drag!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hello...på er båda får man väl säga nu. Verkar ju som att allt gått bra med Saras resande (i alla fall i ena riktningen). Skööönt!! Välkommen fram, eller hur man nu säger... Har missat omröstningen på nätet, men ser med glädje att du var på plats. Hoppas det inte var du själv som fuskröstat på sovochsatsapåmiddag-alternativet...
Apropå kineser och deras kultur så finns glädjande rapporter som ger hopp även här. Håkan Hellström drog ca 10.000 personer till Grönan i Sthlm. När In Flames var där kom runt 15.500 pers. Utsålt. De spelar på Globens annex i höst. Kanske åka..?
Hoppas hursomhelst att ni får en skön semester ihop och att allt resande går bra. Om ni satsat på någon inredningspryl att ta med hem, glöm den vidriga mugghållaren till vattenautomaten. Kan verka charmig på plats, men jag lovar, den känns inte lika kul på plats hemma i lägenheten...

Allt gott!

Kiwi, Charlotte och Agnes