måndag 2 juni 2008

Aj, aj, aj

Jag visste det. Eller jag hade i alla fall på känn att det var hight fidelity och inte fever pitch. Nu har tre storasyskon (Sara, Manne och Johan) uttalat sig i frågan och allt pekar åt samma håll. Jag viker mig (utan att först kontrollera källorna) och ber så hemskt mycket om ursäkt över att jag strör ut sakfel i cyberrymden.

Precis som Mirjam skrev så förstår jag om det inte är mer än måttligt intressant att följa varje steg i min löpträning. Men med de smått autistiska drag jag har blivit välsignad med så är det lika bra att fokusera på en sak i taget och just nu är det faktiskt inte så mycket mer som händer.

Jag pratade med chefen hemma i eskilstuna idag igen. Det ser ut som att jag kommer vara insyltad i ett "soursing"-projekt som en länk mellan eskilstuna och shanghai/lingong. Placerad i eskilstuna men troligtvis lite flängande till kina. Jag vet ännu inte så mycket om det och återkommer när/om jag vet mera.

Eftersom träningsdagboken inte bidrar så mycket till att höja intresset för bloggen så berättar jag en liten anekdot från förra veckan istället för att skriva om dagens sex km i något högre tempo än jättesakta.

Nåväl. Det hela utspelar sig hur som helst på löparbanan. Jag har sällskap av min kollega som bor i närheten av universitetet. När vi bara har några varv kvar på den kvällens löprunda frågar han om det är ok om han spelar musik med mobiltelefonen. (ett inte helt ovanligt fenomen)
-Eh, ja det är det väl. Svarade jag och tänkte "Eh, det kan du väl göra men jag tycker att det är lite konstig."
Sedan säger han.
-I just love rock music. It helps you to keep the pace.
Fint tänkte jag, lite rock i alla fall.
När musiken började skvala från mobiltelefonen så visar det sig att han spelar Alicia Keys. Kanske bra, men definitivt inte rock.
När låten är slut stänger han av musiken, lägger ner telefonen i fickan och säger.
- It feels so good, you almost forget that you are running.
Mmm, tänkte jag och hade helst velat springa ifrån honom när han spelade musik. Alicia Keys med ett stort mått av dopplereffekt (länk för er som inte vet vad dopplereffekt innebär: http://sv.wikipedia.org/wiki/Dopplereffekt ) är ingen som inspirerar mig och får mig att känna flyt när jag springer. Möjligtvis kan det skrämma iväg mig och därmed kan jag glömma bort att jag springer.

För övrigt kan meddelas att smärtan i foten är ett minne blått. Däremot känner jag mig fortfarande påverkad av det. Det märks främst som en känsla av instabilitet, men som sagt, det gör inte ont längre. Hurra!

Ola: Köp en säng! Om det regnar har du en säng och pengarna tillbaka och om det inte regnar har du en säng och en solig midsommar. Du kan inte förlora!

Johan: Det duger med "några gånger i veckan" för din del. Då tar du ledningen av oss i fiskeligan eftersom mattias inte har registrerat sin, kiwi saknar vittnen(?) och jag har ingen inom rätt tidsperiod.

Manne: Jag följer gärna med under dom premisserna. Kan du fixa det!?

Mirjam: Både kul och lite slitigt med fem bortahelger i rad. Själv har jag precis bockat av min nionde helg (inte fler(!?) det känns mycket längre). Angående träningen så hänvisar jag som sagt till min autistiska ådra, men jag skall försöka dra ner lite på träningsrapporteringen. Såvida det inte händer något spektakulärt förståss! Lycka till med volleybollen och ta ner grabbarna på jorden...

Åter igen är det dags att sova. Klockan är lite för mycket. Jag måste verkligen lära mig att det tar längre tid än man kan tro att fylla i träningsdagbok (finns på nätet, antingen på jogg.se eller på shapelink.com) och skriva blogg.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ett blåmärke på hälen eller varför är minnet av det blått? Är det sorgligt/ledset att tänka på så att du blir blå som i engelskans blue? ...

Anonym sa...

Jag vet. Jag fattar vad du menar och vet att det inte var snällt men min inre språkpolis går inte alltid att kontrollera. (Känner mig själv tveksam på ordet 'ledset'. Finns det och stavas det i så fall på detta sätt?)

Älskar dig i alla fall och kan nog leva med detta! Hoppas att du känner det samma...

Anonym sa...

Hej igen!
Klart att vi vill höra mer om dina träningsframsteg (och eventuela bakslag också för den delen)! Om inte andra vill läsa så får du väl göra ett särskilt avsnitt i slutet av bloggen där du klart och tydligt talar om at den som inte vill vet något om träningen kan sluta att läsa där.
Vad vädret under paddelturer i skärgården beträffar så är ju förstås garantier svåra att ge - å andra sidan så får man antingen fina glidarförhållanden, schysst träning eller kanske en mindre expeditionsutmaning. En win-win-situation helt enkelt!
Har du förresten börjat använda din nyinköpta våg än?

Anonym sa...

Har inte mycket att skriva förutom att jag blev lurad på en rask kvällspromenad. Jag och Hanna har inte samma syn på vad som är en trevlig promenadtackt. vad gör man inte för att prata med en god vän!

Dagens skämt i oset:
Hanna - där borta är en stor mås.
Ola - Å yes (gäs)
Båda - hahahahaha

Hoppas din dag blir kanon!

Kramen / ola

Nybyggarna sa...

Jag registrerade min storfångst igår. Lyckades slå min kollega med ca 300g iaf i brist på andra registrerade kombatanter som jag känner. Det visade sig att Mattias var en usel fotograf, då det antingen var film i tveksam kvalité eller halv fisk som var förevigad. Skyller dock inte bara på honom, utan ganska mycket även på min telefon som inte är kompatibel med solsken.
Jag uppskattade förresten längden till ca 90cm, vilket låter långt. Mätte dock upp som jag höll på bilden, och det var utslaget på bandet.

Det lät i texten som att Kiwi har fångat något. Det har inte rapporterats här på bloggen. Kan man få en rapport?

Anonym sa...

Ja alltså nu var ju inte min tanke att du skulle sluta skriva om din träning bara för att jag inte kanske uppskattar det lika mycket som andra(?)
Jag är endast en av många läsare och du bör ta i beaktning vad majoriteten tycker om/vill läsa om och inte bygga din blogg på en persons åsikter. Det jag ville var ju bara att förklara varför jag kanske inte kommenterat din blogg så flitigt. Känner väl att jag (eftersom jag själv starkt ogillar att springa) inte har så mycket att tillföra om ämnet utan hellre väljer att heja på dig i min enkla stillhet. Men kanske är det ingen ursäkt för att slippa kommentera utan kanske bör jag helt enkelt varje gång jag läser bloggen komma med en spontan kommentar som t.ex.: vad duktig du är!

Fortsätt nu vara ditt autistiska jag Magnus, det är ju det vi alla uppskattar och älskar! :)

Philip sa...

Ska bli intressant att få se vad ett "soursing"-projekt innebär. Någon form av upprustning av matsalen; sour sing, ett körprojekt; sour singing, eller något annat spännande.

Kollade upp "pengarna tillbaka om det regnar på midsommar" och fick se att det endast gäller om det kommer 5mm eller mer mellan kl. 12 och 15 på falsterbos mätstation (nära Malmö). Inte ett jättestort tidsspann, och om man kollar på regnhistorik, inte det mest regnintensiva spannet heller. Bedömmer därför chansen att få tillbaka pengar som mycket liten.