tisdag 17 juni 2008

Nu är jag bara trött

Under natten och morgonen har magbekymren försvunnit. En sista tveksam avlämning efter frukost var förhoppningsvis det sista jag såg av den senaste veckans trilskande mage. Nu är jag bara trött och möjligtvis lite undernärd (inte till det yttre, men väl inuti kroppen). Jag har fått lite jobb gjort, handlat lite mat och varit iväg på en försiktig joggingtur.

Jag har blivit meddelad att gruppchefen som jag skall rapportera till inte är på jobbet imorgon så jag tänkte ta tillfället i akt och sova ut tröttheten ur kroppen. Jag har all data jag behöver för att jobba i burken så en sovmorgon och sen är jag redo för att jobba på riktigt. Det börjar sannerligen bli dags!

___________________
Träningslogg:

Efter flera dagar i lägenheten kände jag att jag var tvungen att komma ut en sväng. Det fick bli en jogg i mycket sakta mak. 8,8 km avklarade på drygt en timme. Kroppen meddelade att jag inte hade laddat upp på optimalt sätt och blev rättså trött. Jag slutade springa när det kändes jobbigt och gick hem istället. Skönt att komma ut och kroppen har reagerat bra efter joggen. Jag tror att jag har lämnat sjukdommen bakom mig och behöver bara ladda upp med mera mat dryck och sömn för att åter stiga in i högformen.

------------
Dagens invägning: 85,2 kg. Återigen låga 85. Vi får se vad kroppen och vågen säger nu när jag har frisknat till. Morgondagens vägning är jag inte så orolig över, men sen... Jag får se till att löpa ordentligt så jag gör av med all energi som kroppen suger i sig. För övrigt är jag beredd att ifrågasätta energiprincipen. Jag är helt övertygad om att min kropp skapar energi. Hur kommer det sig annars att jag har lagt på mig alla extra kilon på min lekamen!? Jag har svårt att tro att det beror på vanlig "in minus ut".
------------
______________________

Sovdags och sedan uppvakning, pigg och utvilad med kroppen full av energi.

1 kommentar:

Stina sa...

"In minus ut" stämmer väl bara delvis... Äter man för lite börjar kroppen spara.