måndag 16 juni 2008

Lite less

Fortfarande grymt seg i kroppen, hög puls, enstaka febersvängar, småkramper i magen med ojämna mellanrum och varierande kvalitet på det jag lämnar efter mig. Jag börjar helt enkelt tröttna på läget. Om det inte är bättre imorgon får jag nog leta reda på någon medicinskt kunnig. Idag har jag förutom att sovit och segat också jobbat lite. Jag har pillat ihop en presentation av hur moteringen ser ut i dagsläget. Den skall hållas så fort jag är tillbaka på benen. Tiden för resten av arbetet börjar kännas lite kort, men jag tror att jag kan få ihop något. Det är ju bara frågan om att jobba fortare...

Givetvis ingen träning idag även om jag faktiskt tog mig ut på en mycket kort kvällspromenad. Det var jobbigt så det får väl räknas som högintensiv träning...

----------
Dagens invägning: 86,0 kg. Något högre än igår. Kan bero på resorben jag slängde i mig igår kväll. Annars ingen större skillnad. Jag vet inte om jag önskar att vågen skall peka uppåt eller nedåt. Friskhetstecken eller långsiktigt rätt håll. Jag tycker att jag dricker riktigt mycket och ibland känner jag mig som ett stort helkroppsödem. Hmm, jag fortsätter notera vikten, men just nu spelar det ingen större roll. Det gills liksom inte när man är sjuk.
----------

Philip: Jag förstår att ni har haft det bra. Jag hade också kunnat tänka mig att vara hemma i sommarsverige och titta på Queens of the Stoneage, Foo Fighters, Hellacopters och Sahara Hotnights i goda vänners lag istället för att ligga i ett regnigt Shanghai och vara knackig. Om det inte är så att jag har fått en släng av H5N1, ebola eller något annat läskigt så ser jag fram emot midsommarfirandet här i Shanghai. Det är runt 150 personer som har köpt biljett till tillställningen och det bådar gott eftersom det trevliga sällskapet jag träffade i lördags på fotbollen kommer dyka upp. Om jag bara kunde få tag på alla delarna jag behöver till beamern och tidsmaskinen skulle det ju inte vara några problem, nu sitter jag här på rummet och har bara tillgång till min dator, lite papper och en liten skruvmejselsats jag köpte för att komma in i bankdosan som inte fungerar. Annars är jag ganska säker på att båda kan bli något av en storsäljare.

Jonas: Jag är ganska säker på att dom kommer äta säden. Däremot är jag osäker på om dom kommer skicka det till Blåsbo, men några säckar kommer säker till Västerås. Vad gäller träningen så är det du som behöver vara sjuk (inte med tanke på vikten förstås) och jag som behöver ha mil efter mil avklarad. Bra jobbat! Trots bristen på framsteg. Givetvis kan vi ta en sväng på tävlingsbanan, men jag har själv i dagsläget ingen aning om var det hela utspelar sig. Vi får nog ta Roberth till hjälp när det bär av till Kumla för banbesiktning. Pajretbej är en myt. I alla fall om man bor i Kina.

Charlotte: Idag fick jag ett mail av sara med eran "Hej Baby"-annons. Ni ser glada ut. Det är bra! Jag förstår att andra saker kan ställa till det och festivaler uteblir, men jag är ivrig påhejare till att inte börja med festivalandet för sent. Agnes har ju i alla fall ett par kåpor och konsertpremiären avklarad så jag är inte så orolig. Åter igen: Jobba på med vinden så kommer jag hem och provar den sen. Eftersom det håller i sig så länge så börjar jag tvivla på att det bara är något som kroppen vill göra sig av med så snabbt som möjligt. Den som lever får se (jag hoppas på att få se!). Någon koriander blir det inte tal om. Jag äter inte något som smakar kattpiss bara för att det kanske är bra för matsmältningen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Magnus,

Livet börjar återvända!! Barnvälsignelse i söndags med massa släkt...och vi satt på vinden och käkade allihop!! Inte färdigt, men ett stort fall framåt. Höll på tills sent i lördags kväll. Fullt upp senaste tiden för att hinna färdigt. Nu blir det inte något på några da'r. WTAI verkar ha varit bra enl recensionerna jag läst. Har bara pratat med en av de 18.000 som var där och han sa att Foo Fighters var bättre på Hovet när de var här sist. Skönt att höra för en som inte var där. Annars har såväl Hellacopters som Queens Of The Stoneage fått höga betyg, vilket svider lite extra för oss som inte var där... Annars verkar årets spelning hittills ha varit Rage Against The Machine på Hultsfred. Om det jag läst stämmer...Killing in the name of...
Här hemma verkar det bli den lugnaste midsommar på år och da'r. Lite fiske ser det ut att bli och någon typ av umgänge...som verkar lova att jag garanterat kommer må bra dagen efter...om jag inte äter för mycket chips. Kan va rätt skönt det med.
Ska för övrigt försöka ta upp träningen igen. Operation hudfärgad Saccosäck...not! kommer inledas på nytt!!

Eftersom du numer går under namnet Den lilla ponnyn har jag här med tagit mig namnet Den randige krigaren!! Molin kallas hädanefter Slemraketen...

Allt gott!

Den randige krigaren