torsdag 5 juni 2008

midsommar är fixat

Idag fick jag ett mail från young proffesional-delen av vad jag tror är svenska handelskammaren (swedish chamber) där det bjuds in till midsommarpartaj med sill, potatisk och allt annat man behöver ha för en lyckad midsommar (jag tror tyvärr att dom har missat fiskebiten, men det är inte hela världen). Jag anmälde mig omgående och det känns bra att ha något att göra.



Idag ringde också en herre som deltar i projektet som det har pratats om att jag skall vara med i. Tydligen skall det vara ett uppstartsmöte i Linyi (staden där Lingong ligger) som han tyckte att jag skulle åka på. Sagt blev gjort och nu har jag bokat flygbiljetter till Linyi för tisdag till torsdag. Det känns kul att göra något annat eftersom jag har börjat tröttna lite på kontoret (läs maten mm).



Imorgon bär det av till Beijing och mina goda vänner Hanna och Michel. Idag har jag blivit förvarnad om att dom har hittat på en massa spännande saker att göra medan jag är där. Kul! Jag ser fram emot några dagars vila och socialt umgänge som man har något utbyte utav.



________________



Träningslogg:



Jag har så himla dålig diciplin. Igår bestämde jag mig för ett träningsupplägg med bara lågintensiv träning de närmaste tio veckorna. Det höll i en dag. Jag bestämde mig för att springa ett långpass på 1:40 idag. Jag började med att hålla <70%. Det kändes som jag bromsade stegen och saknade flyt i löpningen så efter knappt fem km bestämde jag mig för att löpa enligt känslan "lätt ansträngd" med in och utandning genom näsan på fyra steg vardera. Jag slutatde titta på pulsklockan och löpte som det kändes bra, och det gjorde det. Efter en knapp mil var det en kille som sprang bredvid mig, några cm längre fram. Han låg för nära mig för att jag skulle känna mig helt bekväm med situationen. Eftersom han höll samma tempo som jag och låg lite framförmig valde jag att slå av på takten något. Det gjorde han också. Jag återgick till ursprungstempo och han följde efter. Efter några varv började jag störa mig ordentligt och höjde tempot en aning (det kändes fortfarande lugnt och fint men pulsklockan meddelade att det gick lite fortare). Han följde efter även efter tempohöjningen. Han hakade på i runt tre km och släppte när jag skruvade upp farten ytterligare ett snäpp. Hela incidenten medförde förstås att jag nu sprang mycket fortare än jag gjorde tidigare, men det kändes bra och jag var på inget sätt trött. Andingen var fortfarande i fyrastegstempo och jag hade bra flyt i löpningen. De sista varven ökade jag tempot ytterligare och sista km löpte jag på 5 minuter (sista varvet i 4:40 fart) som är mitt tänkta löptempo i oktober. Det var inga problem att hålla det tempot på slutet av mina 16 km men jag hade inte fixat det hela vägen. Grymt nöjd i alla fall med 16 avklarade kilometerar och stegen kändes lätta hela vägen. Vem hade trott det för tre veckor sen? Det är fortfarande en hel del att jobba på till kivhh men det är ju 20 veckor kvar! Nu är det tre dagars löpvila i Beijing som gäller. Ett pass måndag kväll när jag kommer hem från Beijing och sen får det vänta till torsdag då jag kommer tillbaka från Linyi.
---------
Dagen invägning: 86,8 kg
---------
_____________________

Jonas: Du har det bra du som får spela golf och löpa milen på 45. Jag inser att du blir en svår nöt att knäcka i höst men jag skall inte gå på misstaget som jag gjorde senast. Philip roddar väl i en paddelhelg i slutet på juli!? Om inte annat kanske det kan finnas utrymme för en liten sväng med golfklubborna...

Charlotte: Välkommen tillbaka! Jag är inte avundsjuk på Agnes röstträning och lider med dig på distans. Du får lära henne att growla så blir det inte lika påfrestande i det högre frekvensbandet. Milleniumserien kan rekomenderas starkt! Jag har precis lyssnat (ljudbok) färdigt på den andra boken och kan knappt bärja mig att börja lyssna på nästa.

Kiwi: Det kan också vara åldern som gör att du däckar tidigt på kvällen...
Som man bäddar får man ligga. Jag antar att du inte fick skivorna du resencerar igår morse? Men jag kan tycka lite synd om dig i alla fall. Vad beträffar de randiga krigarna så borde det böra vara god aktivitet. Nu kan det nog fungera med alla olika metoder (förutom ismete kanske). Prova både på ytan, i mellanvattnet och längs botten. Jag är knappt något avundsjuk på er som har möjlighet att jaga dom...

Eventuellt kan det bli bristande frekvens på inläggen den närmsta tiden, men misströsta inte, jag återkommer efter helgen om jag inte lyckas hålla världen uppdaterad om vad jag gör.

Ännu en gång blir det underskrift av det springade hästen.

// PaobuMa

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknade dig idag. Gjorde bruschetta med mozarella och örtmarinerad kycklingfilé till. Hur gott som helst men så tråkigt att sitta och mumsa alldeles själv. Får nog bli en repris på det, en balkongkväll i augusti. vill du äta det med mig?




hälsa hanna o michael o amra om du läser innan du åker.