lördag 14 juni 2008

Träning en dag för tidigt

Idag vaknade jag piggare än jag somnade. Dagen har spenderats mestadels med att plocka undan och städa i lägenheten, tvätta och en löprunda. En hel del tid har också spenderats framför datorn där jag har läst allt som finns att läsa inför kvällens match mot Spanien.

Eftersom dagen i övrigt inte har innehållit särskilt mycket intressant så får träningsloggen stå för merparten av dagens inlägg.

____________________
Träningslogg:

Trots en seg lekamen drog jag mig iväg till löparbanan. Redan promenaden på väg till idrottsanläggningen skvallrade om att jag fortfarande inte är tillbaka till gammal god form. Istället för att att ligga på en puls mellan 92-100 (som normalt) under promenaden hade jag en puls som varierade mellan 105 och 110. Till saken hör i och för sig att det var varmare än normalt eftersom jag gav mig iväg tidig eftermiddag istället för efter mörkrets inbrott. Dagen har bjudit på en regnig morgon och soligt resten av dagen så det var både varmt och fuktigt. Jag hade laddat upp med mycket vatten under förmiddagen så vätskan skulle nog inte bli några problem. Eftersom pulsen inte riktigt var att lita på bestämde jag mig för att löpa efter tempo istället för pulsen. Jag gav mig iväg i ett måttligt 6:30-tempo och pulsen låg något högre än normalt. För varje avklarat varv steg pulsen. Efter sex kilometer i det måttliga tempot nådde jag en puls på 168 slag per minut och jag bestämde mig för att sluta. Totalt sett avklarade jag alltså sex km på 39:20 med en snittpuls på 149. Det är ca 15 bpm mer än normalt vid samma tempo. Dessutom ökade pulsen konstant så troligtvis hade jag dött efter ytterligare ett par km.

Kroppen är helt enkelt inte frisk så jag får nog vila mig i form ytterligare ett par dagar.

-----------
Dagens invägning: 85,2 kg. Trots att magsvängen är över och jag har ätit och druckit ganska skapligt så fortsätter det neråt. Om inte trenden bryts så har jag redan avklarat mitt mål för kinavistelsen även om jag tror att det mest är fråga om vätska och fyllnadsgrad av buken. Vi får se vad som händer imorgon.
-----------

Nu skall jag snart pallra mig iväg för att se Sverige och Spanien joxa med trasan. Jag vet en Irländsk pub som sänder matchen och ryktena på stan viskar om att det kommer fler svenskar till stället för att bevittna matchen. Kul att se lite fotboll, men tyvärr är det nog den enda matchen jag har tillfälle att se eftersom alla andra börjar vid tresnåret på natten.

Beo: Tänk att kinesiska barn bara behöver utsättas för lite svensk kultur för att förstå att teäggen inte är något man skall stoppa i munnen. Ägg skall kokas i vatten (i max 10 minuter, inte tre timmar) och te kan gott och väl drickas, men inte användas till att koka ägg i! Just det poriga stålen jag fotograferade var givetvis bortsorterat och skall skrotas, men ingen människa vill väl köpa smidda prylar från ett företag som klarar av att producera stål av den kallibern!?
Inte avundsjuk på måsäggen och jag tror inte att det dom äter här kommer i närheten av den lukten, men däremot är blandningen av lukter, dofter och odörer rättså intressant på vissa gator. Staplade ovanpå varandra har jag svårt att tro, men en och en så slår du nog mina erfarenheter. Jag har bland annat en omlastningsplats från slamsug (med vad jag kan tänka mig är männskligt avträde) till pråm vid floden inte långt från där jag bor. Hittills har jag bara varit med om en omlastning när jag har passerat på en bro inte långt ifrån och det var ingen angenäm upplevelse...

Nu blir det snart fotboll. Hej Sverige!!!

Inga kommentarer: