tisdag 3 juni 2008

Annorlunda mot vad jag tänkt mig

På jobbet skulle jag göra en sista kompletterande mätning på en modell i en av stationerna. En av de två montörerna frågade på mycket knackig engelska (dock mycket bättre än vad någon montör har visat upp tidigare) om jag skulle studera just den stationen, och jag sa ja. Hittills har jag inte stött på ett sånt ostrukturerat och långsamt arbete. Han verkade göra sitt sämsta. Han var helt enkelt klapprutten! Jag avbröt mätningen efter hälften och uppskattar tiderna istället. Grrrr!
__________________
Dagens träningslogg:

Idag har jag ägnat mig åt återuppbyggnadsträning, dvs, vilat mig i form. Jag kände mig sliten i kroppen i morse och vilan kom lämpligt. Jag känner mig redan piggare och imorgon kommer jag givetvis att känna mig "like a million dollars".
-----------------
Morgonens invägning: 87,3kg (utvägning från Sverige 90 pannor jämnt, den berömda utvägningen på Schantzgatan: 94 (även personlig toppnotering))
Mål innan hemresa: <84
__________________

Jag begav mig istället iväg till cloud9 för en kopp kaffe och handla lite på Carrefour (tex corn flakes som inte finns i de mindre supermarketerna (kul att böja engelska ord). Jag började med att dricka en espresso på Coffee Bean. Vid bordet bredvid mig satt det en västerlänning så jag inledde en konversation. Det visade sig vara en trevlig prick från Lake Tahoe (stavas det så?) på gränsen mellan Californien och Nevada. Han driver en webdesignfirma och har bott i shanghai till och från i ett par år. Han hade många roliga anekdoter att berätta och jag kanske kan återge någon av dom en annan gång (nu är det för sent). Shaun (som han heter) är ingenjör, bor nu i Shanghai och har spelat en massa golf i unga år. Vi hade helt enkelt en hel del att prata om så klockan hann bli tio innan vi skildes åt. Himla nice att prata lite engelska utan att få chinglish på köpet. Om jag har tur kanske det blir en sväng till en driving range och slå några bollar tillsammans med honom.

Jag hann inte med att handla eftersom klockan blev mycket, men det blev en mycket trevligare kväll än jag hade räknat med.

Sara: Ja, jag har nog ett litet blåmärke på foten men det var inte det jag menade. Det var bara min dyslektiska sida som trädde fram och gjorde ett inlägg i debatten. För övrigt så är det lite sorgset att tänka på det eftersom det gjorde ont...

Manne: Träningslogg är nu infört som en del i inlägget som kan väljas eller väljas bort efter eget val. Vad paddelturer beträffar så föredrar jag glidarförhållanden. Om jag vill träna så kan jag önska mig träningsförhållanden och vill jag ha en expedition så får jag leta mig till sådana förutsättningar. Vågen används varje morgon. Jag kanske skall börja med ett viktinslag också?

Edit: Viktinslaget inlagt under träningsloggen och har numer en plats i det dagliga bloggandet.

Ola: Om jag känner dig rätt så gick Hanna fortare än dig?

Johan: 90cm lät långt om den vägde 2,5 och var i sommarkondition. Om den däremot var en slank efterleksgädda så kan det mycket väl stämma. Angående Kiwis fiskafänge så får han beskriva själv, men det var inte fråga om några imponerade fångster, men dock fångst!

Mirjam: Du behöver givetvis inte kommentera om du hellre vill heja på mig i stillhet, men du ska veta att jag uppskattar dina inlägg och blev glad i hjärtat när jag läste dagens inlägg.

För sent för en top tio-lista, men jag funderar på en tills imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Uppskattar att du lyssnar på kunderna och inför diverse ändringar i bloggen efter våra önskemål.
Tror för övrigt att du skulle vara en utmärkt kajakpaddlare och får nog lura med dig på en tur - vi behöver ju inte välja expeditionsvatten första gången.

Anonym sa...

Hej Magnus!
Tänkte bara tala om att jag lever, trots att jag inte kommenterat på länge. I dagens samhälle är det mer regel än undantag att folk säger att de har fullt upp men jag har haft lite många olika saker att göra samtidigt och på en gång.
Håller med din bror angående upplägget. Vi måste inse att de flesta struntar i pulsintervaller mm (men mig får du gärna hålla informerad)
I övrigt måste jag nämna att några av dina polare antagit utmaningen att vara med i kivhh (bara fyra platser kvar)Roligt! Jag har för mig att din bror är mer eller mindre elitidrottare. Jag lovade ju att bära kvinnokläder under kvällens fest om du slår mig och Johan. Vet inte om detta kan trigga din brorsa men jag tycker nästan att du kan lova samma utstyrsel om han på något underligt vis kan träna sig i form för att slå dig....

Unknown sa...

Tjena Magnus,

Nu var det längese'n!! Mycket på jobbet = inte så mycket tid till jobbsurfning...och hemma ingen dator, vilket i sin tur gett mkt tid över till annat.
Nåja, nu har datorn återvänt till fadershuset, program återinstallerade samt uppkoppling klar. Klockan är mycket och jag ska sussa lite innan det är dags att möta onsdagen på allvar. Ska till Göteborg i veckan, vilket kan bli kul...men det hade det säkert vart hemma med.
Har hursomhelst försökt läsa ikapp din blogg alldeles nyss, och även om det blir lite lurigt att hänga med på vissa bitar när man inte läser alla kommentarer så har det roat mig att införlivas i de upplystas skara.
Har du något planerat för midsommar? Inte jag/vi heller i så fall. Kom hem så tar vi en fiskehelg. Köper med lite sill, jordgubbar och färskpotatis så har man ju allt vad en midsommarafton kan behöva (kan i o f s komma på några ingredienser till...typ gräddfil och glass).

Ha't gött!

Keso