onsdag 25 juni 2008

%¤#*@$%# Chaufför

Måndagens resa inåt landet gjordes med en av Volvos företagsbilar och med företagets chaufför vid ratten. Det var också han som rattade luftkonditioneringen. Jag är helt övertygad om att han är eskimå eftersom han, trots påbud, inte ville ha varmare än att det växte istappar i mustaschen. Tre timmar i en bil med 14-gradig "värme" var mer än jag klarade av och det har resulterat i att jag har blivit betrövligt förkyld. Med varm panna, ond hals, rinnande näsa och dunkande huvud har jag i alla fall tagit mig till jobbet. Jag har varken tid eller lust att vara sjuk igen, men imorse hade jag gärna legat kvar i sängen.

Förkylningen resulterade förstås i att det inte blev någon träning igår.

-----------
Gårdagens invägning: 86,0 kg. Åt rätt håll igen.
-----------
Farsan: Du har det bra du som får vara hemma i det fantastiska Sverige och både får morgon och aftonkramar. Som sagt, nu är det inte långt borta för mig heller. Vad banden du inte har hört talas om beträffar så delar jag gärna med mig av min kunskap om dessa. Vi får väl ta någon dag i slutet på sommaren och lyssna igenom lite av "min" musik så du blir lite mer ajour med vad som har hänt i musikvärlden de senaste trettio åren. Det finns en hel del godbitar som du har missat! Hoppas TV-köpet gick bra och informationsflödet börjat strömma in även i sumpan.

Johan: Jag håller med dig om målet med träningsvadet, men du kan väl få priset som årets flitigaste tränare i alla fall. Vad Costa Rica beträffar så förstår jag helt och fullt. Det finns ju faktiskt fler saker att lägga slantar på än att resa. Lite tråkigt dock för oss andra att du och Mirjam inte är med...

Beo: Ingen fara med anmälningarna. De första hundra platserna är visserligen fulla, men det har beslutats att släppa in ytterligare hundra löpare. Du får säkert en egen "baklänges med dubbla handklapp"-klass. Jag kan visa dig tekniken när jag kommer hem! Men du måste börja träna redan nu eftersom du "bara" har tre timmar på dig i oktober.

Roberth: Jag tycker nästan att du ska ta det här som en anmälan från Beo Gebreselasie!

1 kommentar:

Nybyggarna sa...

Tjena,

Måste bara tipsa om en intressant artikel för dig. Det är mete med mask som gäller, och C&R, eftersom abborre tydligen är jätteäckligt.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1209449/vilken-baddare-samuel

Vi får försöka med klå honom när du kommer hem.

/J