onsdag 25 juni 2008

Snor och snörvel

Jag kan inget annat göra än att fortsätta förbanna chauffören som hårdnackat vägrade höja temperaturen från 14 grader i bilen i måndags. Jag har snor i hela huvudet vilket givetvis också innebär att snoret har trängt in mellan synapserna och därmed sänks snabbheten i tanken betänkligt. Det har helt enkelt varit en trög dag på jobbet. Jag sitter och försöker pussla ihop manskapet på linan för att kunna producera 15 och 20 enheter om dagen. 15 är inte så stora problem. En gubbe till bara så ordnar det sig. 20 ställer fortfarande lite högre krav men det ska nog ordna sig till sist.

Planen för ikväll var egentligen att gå ut och käka lite indiskt tillsammans med Winson och hans polare, men semestertröttheten hade tydligen slagit in och det indiska restaurangbesöket är bordlagt tills imorgon. Med huvudet fullt av snor och en ömmande hals kan man ju ändå inte springa så då är det lika bra att aktivera sig med annat. Att äta till exempel.

Den här kvällen har gått åt till att läsa det sista av herr Coltings bloggarkiv. Tråkigt att det är slut på den läsningen. Det är ungefär som när en bra bok tar slut. En lite tom känsla. Förhoppningsvis kommer det nya uppdateringar även om han har varit dålig på det den senaste månaden. Resten av kvällen tänker jag ägna åt att läsa ut "Bleachers" av John Grisham. Jag tror nog att jag får börja på "Den svenske kannibalen" av Pelle Tagesson också. För övrigt så har jag efter några dagars uppehåll fortsatt att lyssna på Steven Hawkins "the Universe in a nutshell". För att vara relativitetsteori och kvantfysik så är det lättsmält, men att jämföra med kriminalromaner så är det rättså tungt. Just nu håller jag på att få grepp om parallella universum i det imaginära tidsplanet och varför inteligent liv bara kan finnas i tredimentionella rumsdimentioner.

-----------
Dagens invägning: 85,0 kg. Ännu ett steg åt rätt riktning. Ett kilo till innan avfärd från kina borde jag väl klara av. Bara jag får komma igång med träningen igen. Veckorna när Sara är här så antar jag att det inte blir så många långa löppass om jag inte är ute och springer på mornarna när hon fortfarande ligger och sussar. Ja ja, in minus ut är det som gäller. Frukt idag, indisk mat imorgon och ryktet talar om "all you can eat/drink" sushibuffé på fredag.
----------

Jag fattar fortfarande inte att huvudet försöker glömma bort hur lunchen är från dag till dag. Kroppen vet, och ställer in sig på att inte äta vid lunch, men huvudet tycker att det ska bli gott. Dumt huvud helt enkelt!

Johan: Vilken pjäs! Lite orättvist att han som är så liten och inte riktigt har förstånd att förstå vad det är han har fått upp ska få en såndan. Tur att det finns några kvar till oss! Ryktet säger att fisket är lite risigt i Närke just nu. Vad jag förstår så väntar firrarna på att jag skall komma hem...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Vi kanske ska tänka om då i planen att gradera upp vårt bilinnehav till en med redig klimatanläggning, vill ju inte råka på förkylningar. Fast då krävs det väl att Kiwi vill ha höstfeeling i bilen...får se hur det går med det. Hade en bra dag igår till att börja med. Levde kvar i känslan av god mat och trevligt umgänge efter indisk mat och promenad med Sara och Tove på tisdagskvällen. Men framåt eftermiddagen fick Agnes några anfall/ryckningar, första gångerna även med viss andningspåverkan. Som ganska nybliven mamma blev man ju lite orolig när det där kom tillbaka några gånger. Sjukhusrådgivningen rekomenderade ett besök på akuten för att träfa barnläkaren där så jag gick dit strax innan fem. Efter sju fick vi äntligen träffa doktorn, jag utsvulten och Agnes började längta efter sängen och tröttna på det sterila rummet. Hon tyckte Agnes verkade prima. Hon hade väl inte snor mellan/i synapserna men kanske fel signalsubstans. Något som kan klassas som normalt, fast ändå inte i hjärnans utveckling. Inget att oro sig för om det inte återkommer fler gånger. Dagen i dag har varit som vanligt. Förutom då att Agnes nästan gläfste som en hund när Tyra (dryga året) höll upp lite leksaker framför ögonen på henne.
Slutet gott, allting gott...
hoppas på bättring av förkylningen och att ryssarna slår spanjorerna ikväll..
kram Ch

Unknown sa...

Har just sett Spanien krossa Ryssland i EM-semifinal. Trevligt! Dessutom hade jag sympatierna mer hos spanjorerna än hos ryssarna, tvärt emot hustrun alltså... 3-0, och Fabregas är ett geni.
Annars har jag just packat ur lägenheten i Sthlm, vilket innebar en del städande...skönt att det är gjort.
Snor i hjärnans signalfunktioner har även jag. Har i o f s hostat/rosslat ut en del. Mest snor tror jag, men ev även lite hjärna. Är inte heller så snabb...
Vad gäller tidigare rapporterat fiske så är jag rätt säker på att det var en mört, även om jag har svårt att kontrollera det efteråt då jag lämnade den tillbaka till djupen i Alkvättern som var fiskeplats.
Verkar som att ni ska ut och resa till vintern...byter ni plats med Johan och Miriam? Ny resa, ny kontinent...missar julottan i år alltså.
Nä, nu är det dags att dra räva i grus!

Sov gott!

Kiwi