torsdag 24 april 2008

Det dröjde tre veckor

Med tre veckor här i Kina trodde jag att jag skulle klara mig ifrån någon slags magåkommor, men tji fick jag. Med start sent igår kväll har jag sprungit skytteltrafik till toaletten tills mitt på dagen idag. Det är inte jätteilla, men man blir rättså seg.

Beredskapen på jobbet var det definitivt inget fel på. Jag meddelade mig via mail i morse att jag inte skulle dyka upp. Strax senare fick jag ett mail om att dom skulle ordna så jag kom till en läkare. Jag svarade att det inte behövdes och att jag hade knaprat i mig lite stabiliserande läkemedel. Tydligen litar dom inte riktigt på det västerländska medikamentet eftersom dom skickade iväg företagets chaufför till mig med lite kinesiskt medikament. Jag har hållit mig till att knapra västerländskt och är på bättringsvägen men jag är rättså sliten efter en natt med dålig sömn och en dag som denna.

Jag har helt enkelt inte lyckats prestera särskillt mycket idag.

Ni behöver inte vara oroliga för mig, jag är nog på benen igen imorgon (även fast jag inte är så stark, men i alla fall uppe ur sängen!).

Heja ÖSK!

3 kommentarer:

Philip sa...

Hur många sjukdagar är du uppe i på VCE nu egentligen?
Läge att försöka hålla det undan för HR så att du inte får sparken innan du har börjat.

Himla ÖSK gick och fick stryk. Halmstad gjorde 1-0 i tredje minuten och "gamla fina Örebro" visade upp ett enomrt bollinnehav med en total oförmåga att komma till avslut.
Får hoppas att det blir bättre när vi åker till Norrköping på måndag.

Ska ju för övrigt till Norrköping även i morgon. Sara, Ola och jag åker på tatueringsmässa (Tobbe ansluter på plats). Lovar att göra mitt bästa för att få med Sara hem igen.

Krya på dig

Anonym sa...

Stackars liten! Men du verkar ju klara dig. Tänk om man kunde få sån service här!

Det är lite synd om mig med faktiskt. Igår em dundrade jag in med lilltån i dörrkarmen in till sovrummet med enormt stor kraft. Extremt onödigt! Fick ligga och bita mig i läppen ett tag och nästan skrika rakt ut, lägga en isklamp på för att kyla och idag är tån dubbelt så stor som vanligt och lila-blå. Inte skönt!

Men annars är det toppen. Idag har det varit ännu en strålande solig dag. Har varit ute nästan hela dagen. Hos mamma på kalas på kvällen. God mat och trevligt sällskap.

Och imorgon bär det alltså av till tatuleringsmässa. På lördag blir det däckbyte och Elsas dansföreställning. Fullt upp. Ring gärna imorgon efter min klockan fyra.

kramar / s

Philip: Det gick ju bra att komma hem med däcken idag trots att han blev sjukt mkt trevligare när han insåg att vi skulle betala däcken var för sig och att du inte var med för att hämta dina. Han bar dem till och med åt mig och la dem fint i bilen! Ibland är det bra att va tjej.

Hoppas på att få se några snygga tatueringar imorgon! ;)

Nybyggarna sa...

sådär ja.. nu har man sagt upp sig så man kan åka till Peking. Kommer du också dit Magnus, kan ju inte vara så långt.