onsdag 30 april 2008

Annorlunda sightseeing

Igår fortsatte jag med mina grova studier av delmontagelinan. Det finns gott om förbättringspotential som jag har skrivit tidigare, men rackarns vad svår det är att göra studier när det springer folk överallt. Håll er till er arbetsplats och gör det ni SKA göra för sjutton! Det gör att det inte finns två maskiner som är byggda på samma sätt och av samma montörer. Jag måste nog styra upp det här tills det är dags för detaljstudierna.

Nu står jag inför fyra dagars ledighet. Igår kväll när jag kom hem stod jag framför en tom datorväska som jag tagit med mig från jobbet. En vattenflaska, anteckningsböcker och ett par äpplen gjorde att väskan känndes tung nog när jag drog mig hemåt. Det går inte med fyra dagar utan datorn tänkte jag och ringde till LiuCheng som inte bor så långt ifrån Volvo. Däremot bor han väldigt långt ifrån mig. Jag satte mig på metron, bytte efter 35 minuter och åkte ytterligare 45. Väl framme möttes jag upp och fick min dator. Vi hade pratat om att käka middag ihop nu när det blev som det blev, men sista metron från hans station (näst sista stationen åt fel håll från mig) gick fem minuter efter det att jag kom till stationen så jag vände om efter överlämnandet av burken. Resan innebar i tid ungefär en tur och retur till Enköping från Örebro. Det är inget man gör bara för skojs skull. Utan att överdriva kan man säga att det var fler som var sugna att åka metro vid halv sju-tiden på kvällen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Idag fyller knug Cal Gustf år. Hurra för honom. Han ska visst fira i Arboga har jag hört.
Hur är det hos dig? Här är det helt ok, men lite sämre väder idag. Vi har blivit bortskämda ett tag nu... Hur firar man Valborg i Kina? Och kom nu inte och säg att du inte vet och att det är i morgon som gäller osv...en rejäl genomgång av det traditionellt kinesiska valborgsmässofirandet tack!!!

Kiwi

Unknown sa...

...för övrigt typiskt det där med dator och evighetsfärder för att få tag på den. Har någon gång glömt lägenhetsnycklarna på kontoret i Sthlm, handlat mat och haft diverse packning med mig, stått utanför lägenheten och kommit på tidigare nämnda faktum. Bara att dra med sig allt tillbaka och hoppas på det bästa...taggen för inpassering sitter nämligen i knippan. Bara att hoppas någon jobbar sent...hmm, ja...inte samma avstånd som i Shanghai dock...

Anonym sa...

Varit hos sjukgymnasten idag. Han tittade och kände och knäckte och bände. Ska dit igen nästa vecka. Han ska kolla mer på nacken då. Kanske kan få lite ordning på huvudvärkandet med hans hjälp.

Nu är det långledigt! Tjoho! Tyvärr ser det ut o dra ihop sig till regn framåt kvällen. Inget vidare att stå vid ngn brasa i regn. Får hoppas på det bästa.

Kramar / s