lördag 12 april 2008

Första kvällen på lokal

Gårdagkvällens middag med chefen i eskilstuna blev inte av eftersom han var tvungen att prata jobb med ABB-folk här i stan. Istället blev det utgång ikväll. Han hade fått i uppdrag att besöka copymarketen för att inhandla "Nintendo DS lite"-spel till en kollegas barn. Efter ett varv på marknaden slutade det med att han blev lurad på första stället. Jag bräckte hans kollega i prutningens ädla konst på andra ställen så jag är numer en stolt ägare av en ipod 8 GB(150 pix inklusive ett litet gummifodral mot 180 utan gummifodral). Vi fortsatte till skybaren på radison och såg ut över "Shanghai by night". Riktigt nice faktiskt. Vidare till en restaurang där Terje (en norrman som är chef för ABB´s fabrik här i Shanghai) dök upp. Vi blev serverade god mat för en skaplig penning (för min del var det gratis, och som vi alla vet är gratis gott!) . Vi gick vidare till Malones som verkar vara ett vattenhål för västerlänningar. Ett riktigt duktigt band levererade klassiker under hela kvällen, AC/DC, Santana, G ´n R, mm. Trevligt ställe där jag för övrigt dök på Louise Thygesens föräldrar lite senare på kvällen/natten. Lite otippat får man säga. När mitt sällskap började droppa av bestämde jag mig för att dra mig hemåt och slängde mig i en taxi, För hutlösa 21 yuan skjutsade han hem mig och här är jag nu. Mina planer för helgen är att försöka fortsätta mitt turistande. Nu är det definitivt dags att sova!

// Magnus i Kina

5 kommentarer:

Siri... sa...

Vem är Louise Thygesen?

Anonym sa...

Louise Thygesen är en gammal klasskamrat från ABB. Fråga Philip.

Siri... sa...

ring mig!

Anonym sa...

Trevligt med ipod för 150 pix. Hoppas du har bättre tur än andra eftersom det har visat sig att de flesta ipod 8Gb från Kina är mellan 100-130Mb...

Annars har vi det finfint här borta i UK med vår och sol. Björken är så grön och fin så det blir till att sitta inne och nysa i ett par veckor.

Får man hänga med och plocka hem dom stora borrarna i sommar eller? Går rykten om att du bättre tycker om skattjakt i form av gamla ankare istället för fisk.

/Arvid

Beo sa...

Det tunna benet kanske var från en groda, jag hoppas och tror det.