lördag 26 april 2008

Var är Carin när man behöver henne?

Det har varit en avslagen dag så till vida att den har bestått av tvättning, städning och hanling, vardagsuppgifter som tyvärr inte försvinner bara för att man flyttar halvvägs runt jordklotet. Jag har i alla fall hittat en annan supermarket än Carrefour. Den ligger bara ett par kvarter från lägenheten och blir nog min lokala "Stjärnan" (den lokala ICA-butiken hemma i örebro som besöks med förunderligt hög frekvens). Bra utbud, fräscht, billigare än Carrefour och framförallt mycket närmare. Det hela började egentligen med att jag gick till marknaden för att handla vid lunchtid. Utbudet var allt annat än önskvärt så jag valde att kila vidare på en gata jag inte gått på tidigare och helt plötsligt dyker affären i fråga upp. Bra upptäckt!

Det mest spännande och anledningen till rubriken är att jag gick till frisören för att bättra på hårfärgen. Efter tvätt, färgning och tvätt igen fick jag frågan om jag ville klippa mig också. Det verkade ingå i priset så jag bad frisörskan att toppa mig lite. När hon var färdig önskade jag lite kortare på huvudet, det fick jag med besked. Ju längre tiden gick destå kortare blev håret. Jag måste ha suttit där ganska länge eftersom håret blev kort. Jag ser ut som en syntare (jag tänkte skriva hämtad från ...talet, men insåg att dom har sett likadana ut i alla tider). Kort hår med lång lugg. Det ser ut som skit, men det är väl bara att gilla läget :-/

För övrigt är jag numer VIP-gäst på frisersalongen. Genom att låsa 2000 pengar fick jag klippning och färgning till ca halva priset (vilket var förvånasvärt högt, 480 Yuan) och massagen kostar numer 48 pengar i timmen. Nu har jag helt enkelt nästan femtio timmar med massage inbokat till och med början på juli:-)

Själv tycker jag att ett capo känns bättre, men man bör nog betänka att det kommer ifrån "capodastro" och då tycker jag att en känns bättre. För min del spelar det ingen större roll. Jag lämnar härmed över frågan till världens alla spårkvetare, språkpoliser och Fredrik Lindströmmar.

Beo: Det verkar inte gå någon nöd på dig i försommarsverige. Själv har jag precis slickat i mig en burk Asahi. Varken särskilt bra eller dålig, men den kostar mindre än en tiondel av din bedarö! Däremot är det inte lika trevlig om man inte är i goda vänners lag så det blir mycket sparsamt intag av malt och humle-produkter.

Jonas: Träna ordentligt nu så blir det åka av när jag kommer hem. En eller ett par rundor borde vi hinna med va!? Kistan är för övrigt något labil fortfarande, men inte värre än att det går att handskas med.

Beo (igen): Tyvärr uppmuntrar inte husets internetuppkoppling eskapader utöver nätplatser som är textbaserade. Bilder fungerar när man har tur och filmer är inte att fundera på.

Tidig kväll ikväll och eventuellt en sväng till French Consession imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dagen idag har resulterat i:

ännu mer sten i den Berndtsonska trädgården,

extremt stel rygg (Stina är hemma i Linköping med magsjuka när man behöver henne som mest. Stackars henne mest dock!),

inga sommardäck på bilen (blir imorgon om ryggen är bättre),

stora applåder åt Elsa och hennes skolkamraters dansuppvisning,

lite mer färg på den vinterbleka kroppen...

... m.m. (vilket innehåller huvudärk, god mat, Lars Noréns uppsättning av Hamlet...)

Ring imorgon! Svarar jag inte är jag på strandvägen. Jag saknar dig och vill höra din röst.




Bild på frisyren tack!

Unknown sa...

Tjena igen,

Här är det ingen ordning på nå't...eller så illa är det väl inte, men. Har hittills lyckats missa den gröna tuben sedan jag fick veta vad den hette. Dom stänger på kvällen!?! Hursomhelst har det förberedda paketet inte lämnat sta'n än. Och ja, jag ska försöka få iväg det innan Johan får för sig att offra det på sitt fiskerialtare...
Veckan som kommer blir fin (som det ser ut). Jobb mån-tis sedan ledigt ons-fre. Fint!! Veckan därpå blir också rätt lugn. Bilåkande i västsverige med små korta infostopp. Det värsta är att vara hemifrån annars easy money.
Har ännu inte fått poppern i sjön. Ingen som sparkar på mig på samma sätt som gudfadern brukar göra, så ännu har vinden prioriterats. Premiären närmar sig dock. Johans fiskaltare kommer att rasa som Jerikos murar. Basunstötarna kommer jag låta bli...

Puss!!

Kiwi, Ch och Ag hälsar.

Anonym sa...

Dålig dag idag. Ryggont och ngn släng av magsjuka. Att kräkas med ryggskott är en upplevelse.

Ring mig.