torsdag 17 april 2008

Torsdag morgon

Internet var trasigt igår kväll när jag kom hem från jobbet, således inget bloginlägg. Jag har inte tid att skiva så mycket nu på morgonen, men fortsätter uppdateringen ikväll. Eftersom jag inte kunde roa mig med internet igår så gick jag ner till frisörsalongen i grannhuset. En hårtvätt med ordentlig massage av skulten och efter det fortsatt massage av axlar armar och händer. Det hela pågick i 45-60 minuter och dom ville ha 30 pengar för det hela. Det avslutades för övrigt med styling av håret. Det är inget jag skulle släppa dom på om jag ska visa mig bland folk. Jag gick därifrån med fönat/tupperat hår, det såg förfärligt ut, men det var ganska roligt.

Chefen (från eskilstuna, samma som var här i förra veckan) ringde mig igår och bad mig åka på en mässa med NC-maskiner i Beijing i nästa vecka. Efter att ha frågat avdelningschefen om lov har jag nu bokat (eller rätta det sagt, bett Carol att boka) flyg och hotell till/i Beijing. Jag åker på lördag och kommer hem på onsdag. Spännande!

Nu måste jag springa iväg så jag inte missar bussen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt med en liten resa! Då får du väl se om du kan träffa Hanna.

Det har varit jättefint väder här ett par dagar och igår städade jag av balkongen. Det är vår!

Hoppas du kan ringa i eftermiddag, saknar dig!

Anonym sa...

Apuh... efter att läst så att ögonen blöder, du är en väldigt flitig utrikesskribent, är det dags att börja korrespondansen från andra sidan schantzgatan 2c. kan meddela att du har missat ösks bästa halvlek på riktigt länge. gillar det finska nytänket, ösk spelar numera sig ur farliga situationer och centrallinjen känns riktigt stabil.

vad gäller fisket så planeras det motorpåsättning på åbäket på lördag. alla intresserade blogläsare är välkomna att följa med. förhoppningsvis behagar de stora fiskarna attraheras av våra lömska gobitar under årets jungfruseglats. kan utlova en redogörelse om fångsten av uskens lochnessmonster under helgen. kul att läsa dina underfundiga reseskildringar. må väl broder!