lördag 12 april 2008

Lång natt --> kort dag

Gårdagens sena utsvävningar resulterade i en lång natts sömn och därmed sen uppstigning ur sängen. Jag tänkte prova min nyinköpta ipod men upptäckte att sladden till datorn var fel. Nu är det mycket som tyder på att det inte är en "riktig" maskin jag har fått tag på, men jag hade inte heller trott något annat. Det hela resulterade i att jag fick bege mig tillbaka till copymarketen och fixa till problemet jag hade skaffat mig igår. Det var inga som helst problem att få rätt sladd ur en av dom andra förpackningarna. Nu hoppas jag bara på att jag kan installera itunes på burken så jag kan göra en ordentlig funktionstest inom kort. Annars måste jag ju återvända till samma lilla butik en gång till. Jag slog också till på ett par skor. Ett par designerpjuck i läder (jag tror faktiskt att det till och med är läder, vilket inte är helt säkert, eller till och med föga troligt i många fall). Jag vill ju gärna inte slita på mina dyra västerländska skor när jag kan köpa billiga kineskopior och slita på när jag väl är här. Efter ytterligare lite strosande på stan vände jag hemåt, lämnade mina inhandlade prylar och begav mig till Callefoul för att shoppa lite dagligvaror. Bland annat letade jag reda på propplösare till avloppsrören eftersom flera av avloppen lider av dålig andedräkt. Inte helt lätt att navigera sig fram till, men man är mycket hjälpt av att det faktiskt står på engelska på hyllkanterna. Däremot är det väldigt svårt att få en överblick av vad som är vad på en lång hylla med diverse rengöringsmedel.

Jag har tyvärr haft problem med att läsa kommentarerna till inläggen idag, men jag hoppas att det ordnar sig. Det hela beror nog på stabiliteten på uppkopplingen här i lägenheten. Annars kanske det är så att Kina har spärrat åtkomsten till min blog eftersom det är känsligt material.

Det blir en något lugnare avslutning ikväll än igår (även om gårdagkvällen var lugn, trots den sena timmen) men en film eller ett par avsnitt 24.

God natt!

// Magnus i Kina

3 kommentarer:

Nybyggarna sa...

Du kanske får byta till något mindre stötande än mr Mao, så du inte blir bortcensurerad och utkörd ur landet.

Idag finns det stora chanser att vi kollar in gäddornas vakenhet nere vid småbåtshamnen. Vädret verkar ganska ok, så det finns nog chans till det innan fotbollen. Är någon sugen att hänga med är det bara att slå en pling.

Anonym sa...

Tja!
Lyckas inte kommentera senaste inlägget (SBS?) så det får bli det här istället.
Verkligen kul att läsa om dina äventyr och upptåg - ser fram emot fortsättningen. Hur har det gått med IP-telefonin - går det att nå dig till en rimlig penning? På jobbet kör vi med Skype mellan Argentina, Österrike och Sverige - det funkar helt ok. Kanske vore det nåt?
Sköt om dig!
/Brorsan

Nybyggarna sa...

Tjena,

Fattar inte hur man ska inleda kommenterandet, har du tagit bort någon funktion?

Fisket var trevligt, varm väder trots den tidiga årstiden, och jag tror vi träffade på din skumma kompis som brukar hänga i buskarna nere vid kanotklubben sena sommarkvällar.