fredag 9 maj 2008

Alldeles för sent för att gå upp alldeles för tidigt

Och således blir det inte så mycket skrivet idag.

Regnet har åter tagit över efter några dagar med riktigt fint väder. Hoppas sannerligen att det blir skapligt nere i Nanjing över helgen. Trots regnet så håller sig temperaturen runt 20 vilket är mycket behagligare än 10-12 som det var i början och mitten på april. Däremot blir det väldigt fuktigt i luften och om det här är en försmak av vad som komma skall så kan jag garantera svettningar framåt sommaren till.

Nu är det hög tid att sova, utan vare sig bilder på presenterna eller närmare förklaring av "Hot Pot":en. Jag tror dessutom att det finns risk för betydande opålitliget i internettillgången under helgen. Ett hotell där man pyntar 90 Yuan per natt kan man inte ställa så mycket krav på.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tjena Magnus,

Så är man då åter tillbaka i cyberrymden efter en vecka i Göteborg. Nu råkar det vara så att cyberrymden finns även där (har jag hört). Jag har dock varit ytterst sparsam med att utforska just den delen av nämnda rymd som huserar i Göteborgstrakten.
Lyssnar just på In Flames senaste verk, som jag gillar. Mer varierat än tidigare (mesigare skulle säkert ockå stämma enl någon med annan synvinkel). Vet att du ev är sugen...dvs om du inte redan fått tag på den..? Paketet redan på väg så där får den inte plats. Skulle det funka att maila som mp3-filer, kanske en låt åt gången..?
Kanonväder här hemma. Hoppas på fiske i helgen, men så är det ju det där med vinden också...

Charlotte och Agnes hälsar så mkt. De är i Ljungby denna vecka. Pratade med dem nyss och sa att jag skulle surfa till Kina.

-Kiwi

Anonym sa...

Köpt svindyra jordgubbar som nu avnjuts med kall mjölk på balkongen! Himmelskt gott! Du hade fått en eller annan om du varit hemma. (Men nu får jag alla=fler - det finns ljusa sidor med att du är borta oxå!)


jordgubbspussar / s