onsdag 21 maj 2008

Segt idag

Idag har jag passerat vad man skulle kunna kalla för en motivationssvacka på jobbet. Blev inte mycket gjort. Jag får ta mig i kragen i morgon och rycka upp mig så jag får veckans arbete gjort innan det är dags för helg.

Dagens löpning: Planen påbjöd 6km löpning på mellan 33 och 36 minuter samt tre gånger 80 m "koordinationslöpning" (vilket innebär kontinuerlig ökning av farten tills man nått en bekväm hög fart) samt uppvärmning och nedvarvning. Jag valde att ställa in varvtiden på 2:12 för att springa på 33 minuter. Benen kändes bra och jag öppnade något hårdare än tänkt. Jag korrigerade farten så fort jag hade mätt tempot och lade mig i 5:30/km tempo. Efter en dryg kilometer började vaderna krampa och ett varv senare krampade det även i benhinnorna och i musklerna runt vänster knä. Jag stannade en kort stund och körde en mikrostrechning innan jag fortsatte.l Benen kändes genast lättare och resten av löpturen blev tämligen smärtfri. Jag anar att krampkänningen kommer sig av vätskebrist. Det har varit dryga 25 grader och så fuktigt att kläderna nästan känns blöta (utan svetten). Trots att det är liknande temperaturförutsättningar inne på kontoret har jag inte druckit särskilt mycken under dagen. Mot slutet på löprundan var tungan torr och saliven kändes snarare som pepparkaksdeg (som man har tuggat lite mjuk, dock utan smaken).

LK: Bra Linkan! Kul att du har hittat hit till kommentarsfältet igen! Nice med promenad. Fortsätt med det! Springer du runt på premiärer eller dräller det alltid runt kändisar på teaterföreställningarna i Götet? Gott att höra av dig! Lycka till på tenta/tentor!

Nu skall jag kontrollera min beställning av pulsklocka från amerika och sen skall jag dröma om kineser som flyttar på sig när man går på trottoaren (något som inte händer i verkligheten så jag måste dröma om det).

// Magnus i kina

1 kommentar:

Beo sa...

Hej igen Magnus.
Jag har i ärlighetens namn inte varit inne på bloggen på en evighet men jag har flera giltiga orsaker. Senast någon sorts influensa som till och med har hållit mej hemma ett par dagar och i säng. Jag ansluter mej f.ö. till dom som berömmer ditt skrivande och också till dej som tycker att folk kan lämna något litet spår.
Angående dina trafikproblem så misstänker jag att ett par orsaker till att du kontrolleras och inte släpps ut den asiatiska rymden är att du skriver om ett ogodkänt parti, du antyder att deras handstil är slarvig och dom har säkert ett kulturfilter som analyserar dina beskrivningar av maten.
Beträffande maten så är det bara att beklaga att den inte enkelt går att skicka till Sverige för då hade du kunnat göra din svärfar en evigt prisad och ofattbar tjänst genom att dagligen förse min elake svåger Bengt med vad han inte vet att han behöver. Han leder fortfarande vår interna strid med ett generaläckligt grekiskt godis, serverat vintern 1979 och jag har ett djupt känt behov av att övermanna honom med något värre. Den där fisken du visade bild på för ett par veckor sedan hade räckt långt.
Nästa fråga som måste kommenteras är att RG försöker smickra/muta in mej i ett lopp med nummerlappar via din blogg. Jag tror inte att han kommer att vara framgångsrik trots att han försöker rota i mitt förflutna och locka mej att tro att jag utan vidare bör delta bara för att jag trampad afrikas röda jord i min barndom. Om Gebreselassenisse inte varit från Etiopien utan mera centralafrikansk hade jag kanske fått något patriotiskt anfall i dumhet men nu tror jag inte riktigt att det går.
Låt dej inte heller luras av det där med att Bengtssons rullstol skulle vara ett handikapp. Den rullar på rätt bra och jag misstänker att Roberth kan hålla hyfsat tempo bakom den. Jag har själv varit engagerad i omkonstruktionen av den för anpassning till ett sportigt utförande och ägnat säkert en timme åt att rikta framhjulet så att löparen bakom ska behöva ägna minsta möjliga kraft åt att manövrera. Vill man vara riktigt optimistisk kan man nog anta att den rullande Hr. Bengtsons levande kraft t.o.m. kan ge viss draghjälp åt den närmast bakomvarande löparen. För att inte tala om spoilereffekten som den utgör.
Jag läste i ett av dina inlägg som nu börjar bli gammalt att du kände en dragning till att skruva upp farten på bandet åt gubbarna. Det stöder jag helt och fullt. Jag föreslås att du i lönndom installerar en remote control så att du kan variera hastigheten mellan "bekväm" (troligen dagens) "vanudå?","nämenläggner!!" och "RoberthGyllberg"
/Beo