måndag 12 maj 2008

Mycket trött, lite ont och mycket nöjd.

För mindre uppmärksamma läsare kan jag påpeka att gårdagens inlägg ligger INNAN inlägget där jag förklarar mina internetproblem.

Idag har jag fått ett paket levererat från svedala. Det är familjen Carling som står för leveransen som gjorde mig mycket glad. Förutom ett hastigt ihopskrivet brev fick jag en tub hårvax (som jag beställt när Kiwi nämnde att det var ett paket på väg), en påse salt och blandat (mycket uppskattat eftsom dylikt inte går att få tag på här i österland. Jag har inte öppnat påsen ännu, men suktar varje sekund), ett usb-minne med lite musik (bl. a. Raconteur, Nick Cave och Madonna) och en cd-skiva med årets stjärnskott på den svenska musikscenen, Bengt Erlandsson. För er som inte har hört skivan kan gärna få lyssna när jag kommer hem.

Anledningen till att jag är trött, har lite ont och är mycket nöjd är att jag har tagit mina första stapplande löpsteg här borta i Shanghai. Innan helgen hittade jag en idrottsanläggning inne på universitetsområdet så jag beslutade mig för att ta några varv på löparbanan (eftersom jag har problem med att spinga på asfalt och dessutom är trotoarerna fyllda med 18 000 000 människor som verkar följa efter mig vart jag än går). En rask promenad (drygt en km), tio varv i maklig fart (dock ungefär dubbelt så fort som genomsnittskinesen på löparbanan) och en rask promenad hem. Efter lite ansträngning och ökad andhämtning svider det en aning i slemhinnorna och saknaden efter den svenska luften är stor. Jag har i alla fall kommit igång med lite mer träning än den omtvistade rumsträningen (som jag fortfarande hävdar är fullgod träning vid ökad frekvens).

Philip: Ni måste verkligen spara några svängar med grillen tills jag kommer hem, det är inte samma sak att grilla själv som att grilla i goda vänners lag. Angående sommarens äventyr så påpekar jag en extra gång att det är helgen 25 till 27 JULI som gäller för att både jag och Arvid skall vara med.

Pappa: Jag tror nog att man kan dra igång vilken verksamhet som helst här borta, men jag har inte hållit ögonen öppna efter något speciellt. För övrigt så har jag svårt att tro att den lilla/unga hästen är någon ardennerhäst även fast jag nog snarare är en ardenner än en arab. Jag tror att jag överlämnar till andra att bedömma vilken slags XiaoMa jag är.

Johan: Välkommen in i matchen! Med tanke på hjärterprotokollen: Är det våra gamla som är värda att ställa ut eller är det så att ni har hittat en ersättare istället för mig och därför har utökat antalet hjärterprotokoll till en sådan mängd att det numer är värt att ställa ut? Hur som helst så kan jag tänka mig att ställa upp på snittar och skumpa när jag kommer hem.

Sara: Vad menar du? Det har hittills bara kommit in glada tillrop vad gäller bloggen (förutom påpekningar om mina eventuella språkliga brister). I alla fall har jag uppfattat det så!


Nu har Bengt Erlandssons skiva precis slutat snurra så det är dags för mig att knoppa.

// XiaoMa

2 kommentarer:

Nybyggarna sa...

Vi har inte hittat någon ny spelare, utan jag tänkte närmast på dina kladdiga alster.
Vi andra skriver ju få fint å läsligt, så det kan man ju inte ställa ut. ;)

Unknown sa...

Bengt Erlandsson regerar!