lördag 24 maj 2008

Och så har ännu ett år gått.

Jag har precis klarat av min första födelsedag i Kina (28 totalt om man räknar bort orginaldagen). Jag har inte gjort så mycket väsen av den och därmed har den varit som vilken annan dag som helst. Det har varit bättre fokus från Sverige och det är jag glad över! Tack alla för grattulationer!

Dagens minnesbild (som slår ut allt annat) härstammar som ofta förr från lunchen. Som vanligt höll jag mig ifrån suspekta fiskar och kallt, icke välsmakande kött. Jag plockade bland annat åt med en skål med någon grön växt. Det visade sig att denna gröna växt valde att smaka som en sommarvarm kompost luktar. Det var kanske det vidrigaste jag har stoppat i min mun. Övrig lunch var ok så jag dog inte.

Eftermiddagen bjud på ett likadant löpningspass som i onsdags, 6km på 33-36 minuter. Jag valde att styra mot 33. Det kändes ganska bra och hela sträckan avverkades på 32:45 efter en något för snabb sista km. Även dagens pass avslutades med ett kortare "koordinationspass" (innebär 100 m gång, 100 m accelererande löpning till hög löpbar nivå) 4*(100+100) . Det känndes mycket bra (den här gången också) att dra på lite i löpningen efter den inledande distansen.

Promenad hem, lite i magen, samtal med mor, far, Sara, och Philip i telefonen har tagit mig hit, halvsovandes på sängkanten. Tröttheten har tagit överhanden och mitt sovande tar snart över skrivandet. Innan det är försent lägger jag nu ifrån mig tangentbordet och somnar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis brorsan!
Då är du närmare 30 än 25 även i heltalsdomänen. Hur känns det? Själv har jag inte märkt några större skillnader, men kanske är det annorlunda när klivet tas i österland? Hur ringer man till dig förresten? Sist vi talades vid så sa du att det är enklare att du ringer mig än vice versa, så bloggen får duga som grattiskanal. Käket verkar ju vara måttligt gott, men visst borde det finnas schysst käk i Kina också. Har du provat dumplings av olika slag? Magrar du inte? Taskigt käk och ökad träningsdos - kanske får du skaffa dig en våg också?

Anonym sa...

Grattis Lelle!

Och kom ihåg att om man låser in folk i garderober så mfår man inte glömma att släppa ut dom igen. Träna på!

//Cribba

Beo sa...

Vissa personer kanske mår bra av att stanna länge inne i garderoben?