fredag 16 maj 2008

Nu är det klart!

I morse anmälde jag mig till "kanske inte världens hårdaste halvmaraton" som går av stapeln den 25:e oktober. Med bara 25 platser kvar kände jag att jag var tvungen att hoppa på tåget innen det blir försent. Trots det något dumdristiga i att spurta de tre sista varven igår har jag varit förvånansvärt fräsch hela dagen och det har snarare gått mot att bli bättre än värre. Grymt skönt att slippa ett ömmande knä under och efter en löprunda.

Nu när jag har anmält mig till kivhh så utmanar jag givetvis bloggens läsare att göra det samma. Det är drygt fem månader kvar till startskottet så det finns gott om möjligheter att dra igång träningen i tid. Gå in på http://www.kivhh.se/ och inspireras! Jag vet att det finns ett helt gäng där ute som blir lite sugna, om inte annat så på att slå mig! (Jag tänker främst på Philip, Johan, Mattias, Ola, Erik, Kiwi, Peter (ja du Peter, trots att du inte härstammar från närkeslätten), Junne, Q, Arvid och Peppe dessutom vore det en utmaning att löpa med/mot Loffe igen (han borde vara revanchsugen) men utelämnar inte någon) Så ta er i kragen och kom igång. Jag har hittat lite bra "kom igång program" som jag gärna delar med mig av.

Dagen har i övrigt varit ganska händelsefattig. Jag har inte kunnat klocka någonting på jobbet idag eftersom killen på den första monteringsstationen var borta och då har alla tagit ett steg ner. Det innebär att det inte är ordinarie montörer på någon station och således får man en abnormal situation och det är inte lämpligt att göra tidsstudier på abnormala situationer. Jag har istället ägnat dagen åt att knappa in mätdata i excel. Man kan utan att ta ut svängarna säga att det finns mer inspirerande arbetsuppgifter.

Cribba: Ja, kan du tänka dig!? Jag ser fram emot en vända, men du får nog lägga några mil bakom dig innan jag hakar på, annars finns det ingen chans att jag kan haka på.

Roberth: Anmälningen är fixad som du vet. Nu finns det ingen återvändo och inget utrymme för dumheter som att dra igång för intensivt och tappa sugen efter två veckor. Nu är det lungt men fokuserat som gäller för att kunna stå på startlinjen med gott mod om 23 veckor.

Sara: Härligt! Det kanske blir en kivhh för dig också nu när du är igång med nummerlappar och allt! Ja, jag har fått mailet.

Nu skall jag sova min skönhetssömn så jag vaknar upp ännu vackrare än jag redan är...

4 kommentarer:

Philip sa...

En kortis bara eftersom jag snart ska ta med Emilie och din fru till Ella. (Ska bara dricka upp våra Fidel Castro först)

Vad tror du om att skicka ut blog-adressen i ett gangmail? Verkar ju inte som att övriga skaran ens är medvetna om att du skriver ett gangmail om dagen här.

Yihaa!!! (eller hoppla kanske passar bättre)

Unknown sa...

Mycket riktigt Holst, det hade i alla fall jag ingen aning om.
Jäklar vilket äventyr Magnus, verkar ju jättespännande. Nu har jag lite bråttom också (Josefine håller på med sitt slutprojekt på Berghs och jag ska hjälpa till lite), så jag hann inte läsa igenom alla inlägg men det verkar ju som sagt komma ett GangMail om dan här. Efterlyser bilder dock, vore kul att se vad löpträningen ger för resultat :)

Ser fram emot vidare inlägg Mange, lycka till!

/p

Anonym sa...

Jag har alldeles för goda minnen av långlopp där Magnus är inblandad för att inte anmäla mig, så det är gjort!

Den 24:e januari sprang jag två varv i Rocklunda-skogen på 1 timme och 45 minuter. I vanlig ordning fick jag en extra energikick vid bron där "det svartnade för ögonen" på dig någon gång för 8-10 år sedan. Sedan januari har jag dock inga meriter att stoltsera med men tack vare dina inlägg så har jag redan ställt fram skorna inför morgondagen. Ska bli skönt!

Bra tips Philip! Man behöver påminnas om bloggen. Efter avslutad renoveringsperiod följde en dejtingperiod som nu är avslutad. I och med katastrofalt dåligt väder så får golfperioden vänta och det ska bli ett nöje att gå in i blogg-läsarperioden!

Ha en lysande dag!

Jonas

Anonym sa...

Magnus!
Äntligen en Västeråsare med på startlinjen. Jag har nu uppdaterat startfältet med ditt och Jonas namn + några fler. Sorgligt bara, att jag är så risig på det datatekniska. Jag vet hur jag vill ha det men det blir ändå pannkaka emellanåt. Måste snart få tag på en vettig webmaster, innan det ballar ur. Kanske kan vara något för dig när du kommer hem.