måndag 5 maj 2008

En överhoppad dag

Nu är jag tillbaka på kvällstidsbloggning efter att ha förskjutit bloggandet till kvällen igen.Det resulterar förstås i en missad dag, men det är inget som inte får plats i samma inlägg.

Tillbaka på jobbet och ihopknytning av den första grovanalyssäcken. En sak står säker från tidigare och det är att dom inte behöver arbeta särskilt hårt på monteringen för att klara av dagens takttider. Frågan är bara hur man skall strukturera upp alltihopa för att få dom att ta händerna ur byxfickorna. Eventuellt är det bara att skruva upp takten på bandet, det vore definitivt kul att se vad som händer! Jag tror tyvärr att jag får vänta med den typen av test.

Kvällarna har tyvärr inte bjudit på nått spännande att skriva hem om. Inte mer än att jag gjorde jordgubbspremiär till frukosten i morse. Mycket trevligt och kommer med stor sannolikhet att upprepas.

För övrigt verkar det som att Kina åter igen tycker att innehållet i bloggen är alltför kontroversiellt för att visa för folket. "Access denied" har man här i Kina om man inte gräver en tunnel genom cyberrymden till Volvos server hemma i Svedala.

Johan: Jag tycker att du sköter dig mellan skapligt och bra vad gäller inläggsfrekensen. Framförallt om man jämför med övriga uppbringare av dess tillkommst. Det var bara det att jag var intresserad av vad som händer där borta och i ditt/erat fall så händer det ju en hel del som det inte pratas om så mycket här på stan. Det är till exempel ingen som har sagt något om vad det är för tomt ni är på väg att bosätta er på (även om jag tror att det är på familjens ägor i glanshammar). Allt för att inte få en så stor omställningschock när jag väl kommer hem. Visst kan jag kolla sortimentet på wii-spelen, men jag kan på intet sätt garantera att dom fungerar som dom ska.

I brist på bättre väder går det bra att träna/tävla här:

http://www.fiskejournalen.se/Sites/Fiske/Default____30774.aspx
Jag har lyckts skrapa ihop 120000 poäng än så länge.

Carin: Vad kul att du har hittat hit! Men var är du när man behöver dig som mest!? Det finns ingenting som dokumenterar mitt nuvarande utseende och jag tror att det heller inte kommer finnas nått i fortsättningen heller. Om du däremot har vägarna förbi så får du gärna ta med saxen! Om inte annat så bokar jag in en tid i slutet på juli för att fixa till vad kineserna har ställt till med.

Sovdags för länge sen...

Inga kommentarer: