onsdag 7 maj 2008

Presenter på jobbet

Idag var tredje gången (fyra inklusive äggen härom dagen) som det har delats ut små paket med ett par godisbitar i. Efter en sväng i verkstaden så står det helt plötsligt ett par små gulliga (kitchiga?) paket. Jag vet inte om det ingår i anställningen att man skall få ett litet paket i veckan eller om det finns någon annan anledning. Kort på paketen kommer imorgon.

Det är någon som har gjort något konstigt med min dygnsrytm, eller sömncykler. Imorse vaktade jag vid FYRA, var vaken i en halvtimme innan jag somnade om. Jag förstår inte riktigt vitsen med det...

LiuCheng har letat reda på lite siter som behandlar fiske och fiskeredskap i Shanghaiområdet. För att han inte skulle behöva översätta alltihop använde jag mig av babelfish för översättningen. Det blir sannerligen rättså spännande när man översätter längre meningar, och dessutom från kinesiska där olika tecken kan ha olika betydelser beroende på sammanhang, tid på dygnet, vilken provins du är i, dagsform osv. (Något överdrivet, men ingen rök...) Ett par butiker att besöka verkar han ha hittat åt mig. På själva fiskefronten kan det däremot bli lite bökigare om man inte vill nöja sig med att brottas med kanotister och roende "vildmarkskineser" i en damm i någon av stadens parker. Det kostar i alla fall mellan 20 och 40 Yuan för att hyra ett bambuspö, agn och fiska olika karparter under en dag. Det lockar inte riktigt lika mycket som att åka på en havsfisketur, antingen i båt eller längs kusten. Vi får se om det blir nått, men blotta tanken får en att må bra.

Dagen har avslutats med att gå till en "Hot Pot" restaurang tillsammans med Joe och hans flickvän. Mer om den upplevelsen imorgon, jag är för trött för att skriva mer om saken idag.

Farsan: Låter bra att ni är på bättringsvägen. Vad gäller styrande och ställande vet jag inte, men jag hoppas att jag får göra det när det behövs. I slutändan lämnar jag bara rekomendationer som dom sedan skall implementera. Vad beträffar arbetsuppgifternas antal och omfång brukar det ofta kännas så när man börjar ett nytt jobb. Det reder nog upp sig inom kort skall du se!

Philip: Sådär ja! Trevligt med lite vardagsrapportering (även om det mesta var från helgen). Jag är mycket väl medveten om att det det finns vänner och fruar och flickvänner och träningspass osv. där hemma. Det är ju det jag saknar med att vara här borta, men man vill ju gärna ha lite respons, det blir lite tungrott annars. Vad beträffar bokstavskombinationer så har du helt rätt, ni borde ha kunnat räkna ut det med håligheten mellan höger och vänster gluteus maximus (som för övrigt tränas mycket bra med utfall). Det är i både din och min situation man verkligen vet att värdesätta en så god frisör som Carin!

Johan: Om du fortsätter i den här takten kanske jag kan hinna hem och dra upp nummer två innan du/ni har kommit igång ordentligt ;-)

Ola: Så det är dags för husbil igen!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Bankdosan är här nu!

Har fixat ordning ordentligt på balkongen ikväll. Är mkt nöjd. Längtar efter att få visa dig och dricka frukostkaffe, eftermiddagssaft och kvällsoboy där med dig...