tisdag 13 maj 2008

Nya skor är ett faktum

När arbetsdagen, som har innehållit de inledande detaljerande tidsstudierna, var över mellanlandade jag hemma i lägenheten och slängde i mig en portion med nudlar och drog vidare. Jag har letat reda på ett par nya löparskor eftersom mina gamla har plågat mig alltför mycket genom åren. I en galleria en dryg km bort hittade jag ett våningsplan med sportkläder. Jag provade mig igenom Nike, Adidas och Mizuno. Jag måste tydligen ha stor skillnad på mina fötter eftersom inget par passade riktigt bra på båda fötterna. Många turer fram och tillbaka senare landade jag till slut i ett par Mizuno Wave Frontier som passar min vänstra fot riktigt bra men trycker lite under den högra. Jag tänkte att det är högersidans (o)tur att lida lite efter flera års problem med vänsterknäet.

Jag slog till på att inhandla lite kläder som lämpar sig för löpning i det varma vädret som stundar. När det väl var dags att betala stod det ganska klart att det var priset på prislapparna som gällde och inget annat. Jag hade inte väntat mig något annat eftersom det var en "riktig" affär. Jag lyckades inte ens få med mig ett par löparstrupor på köpet. Det var faktiskt rättså skönt att handla med fasta priser efter flera turer på copymarketarna.

Jag invigde skorna på vägen hem från affären och är fortfarande tillfredställd med mitt köp även om högerskon trycker lite. Jag räknar med att trycka tillbaka lite när jag tar mina första stapplande steg i morgon eller på torsdag.

Anledningen till denna plötsliga löpträning är att jag har planer på att anmäla mig till "kanske inte världens hårdaste halvmaraton", en tillställning som min gamle gode vän Roberth Gyllberg har dragit igång. Är det någon som är sugen på att utmana mig?

Mer information finns här: http://www.kivhh.se/

Jag har alltså inte anmält mig ännu eftersom jag vill känna om det kan finnas någon möjlighet att ro det i hamn, men jag skall bestämma mig innan jag lämnar österlandet.

Häromdagen lade jag ett bud på tre fina abborrwobblers på fiskesnack. Paketet är nu på väg hem till Schantzgatan för att sedan ligga och vänta på att få blötas ner i slutet på juli.

Jag har med Kiwis hjälp lyckats lägga vantarna på In Flames nya platta. Gott med med lite tyngd i lurarna! Tyvärr håller det inte riktigt måttet från de senaste skivorna, men det är definitivt tillräckligt bra för att man kan sitta och vara bitter över att man inte får se dom fara runt på sommarens festivalscener.

Kiwi: Tack igen för In Flames, och Bengt Erlandsson förstås!

Johan: Det var skönt att höra, jag blev nästan lite orolig att jag hade blivit utbytt. Grattis till premiärfirrarna!

Mattias: Välkommen tillbaka och grattis till nytt gäddrekord! Ni får gärna plocka upp slemraketerna bara ni sparar sjöns randiga krigare till mig! Med tanke på bortkastandet av den nya Zalten kan jag bara säga: man ger och man tar.

Åter igen är det hög tid att slänga sig in i sömnens dunkla värld och drömma om lätta löpsteg, alltför långsamt jobbande kineser och stora abborrar som jagar mina nyinhandlade wobblers.

// XiaoMa

3 kommentarer:

Roberth sa...

Hej Magnus!
Det var inte helt okomplicerat (don efter person) att göra ett inlägg i din blogg. En massa registreringar och dyligt innan man kommer in i härligheten.

Kul att du kommit igång med träningen. Gör nu inte misstaget (likt de flesta andra) och kör igång med för intensiv träning.

Ser fram emot att din kropp står på startlinjen i oktober.

Funkar nu detta inlägg så kommer det fler.

Ha det så bra!

Anonym sa...

undrar om det bara var skon som klämde vad gäller träningen? hursom, ser träningskommittén mycket positivt på införskaffandet av springskorna. nu gäller det bara att omvandla inköpet i praktiken! vi väntar hos en välvuxen om än något sneögd hingst i sommar. hur var det nu? citat:"jag kommer att komma hem med kropp som en tiokampare". jag ser framemot träffa personligheten magnus i henrik dafgårds kropp!

Nybyggarna sa...

Bara att hålla med föregående talare. Ska bli spännande att provmäta din kroppshydda mot den här bilden.

http://www.aerobix.se/bilder/inled.jpg

Idag ska jag förövrigt göra mitt andra träningspass för veckan då internmatch i fotboll ska spelas på Behrns med jobbet. Ska bli roligt att testa nya plasten. Jag kommer antagligen vara ensam att ha gräsfläckar på mina strumpor då jag även använde dem för korpmatch i måndags.