tisdag 20 maj 2008

Inte mycket

har det hänt idag. Fortsatta tidsstudier på jobbet och fortfarande (jag vet att det blir lite annorlunda i sista stationen) går det att bara öka farten på linan för att få ut fler maskiner. Hur som helst går stora delar av arbetsstyrkan och dräller en stor del av tiden. Jag återkommer i ämnet när jag har mer fakta att lägga på bordet.

Idag är det vila från löpandet men jag har kört ett kortare styrketräningspass för att inte tappa det jag har byggt upp hittills. Fokus i träningen har förflyttats lite men jag skall försöka upprätthålla träningsnivån jag har nått till styrkemässigt men däremot bara träna ett par, tre kvällar i veckan. Kroppen måste ju få chans att vila också! (Och det räknas inte med det jag har vilat tidigare under livet!)

Tills Johan bröt isen idag har det varit ovanligt tyst bland kommentarerna de senaste dagarna. Är det för att jag skriver ointressant, ni har dåligt med tid att läsa/skriva eller är ni rädda att bli påhoppade med en utmaning om kivhh-deltagande?

Tillbaka till kivhh. Härmed utmanar (uppmanar?) jag Mattias, Kiwi och Philip att deltaga i detta spektakel. Johans anmälan är beroende på er så jag räknar med hans deltagande. Alla övriga läsare kan givetvis också se sig som utmanade! (Och våga inte sluta läsa bara på grund av detta!)

Johan: Det var jag som initierade tiokamparbilden och jag står i viss mån för den. Men målet måste vara realistiskt. Om jag är nöjd så är säkert övriga träningskommitén det också. Om du tycker att det är tråkigt att bara springa så får du givetvis ha en boll med dig! Mitt mål är 1:50. Kanske lite i snabbaste laget, men det borde gå. För övrigt är två mil ingenting för ett konditionsfenomen som du! Vad priser mellan dig och mig beträffar tror jag att vi måste fundera på saken. Du borde slå mig med åtskilliga minuter om man ser till utgångsläget och det måste givetvis tas i beaktning. För att slå mig i nått borde du kanske fokusera på löpningen snarare än hjärter...

Om inte kommentarsfrekvensen ökar något (Johan var flitig idag!) är det mycket möjligt att jag tröttnar lite. (Det är lite tråkigt här borta fattar ni väl!?)

// Magnus i kina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Magnus!
Du kan inte sluta skriva för att du inte får en massa kommentarer.

Sedan jag fick reda på din blogg, är jag inne någon gång (minst) per dag.

Det är nog fler än du tror som smygkollar men inte vill erkänna detta.

Fortsätt och föd alla smygkollare och oss andra med din dagbok.

PS! Det är nu betydligt mindre text om mat, än vad det var tidigare. Första gången jag kollade in, trodde jag det var Mat-Tinas blogg.

/Roberth

Anonym sa...

Halloj!
Det var värst vad svårt det verkar vara att hitta en pulsklocka som funkar. Vill du att jag ska shoppa något lämpligt åt dig och skicka över? Några önskemål i så fall?
För övrigt har även jag återupptagit viss löpträning, delvis inspirerad av dina tilltag. Får se om det blir något lopp också...skulle ju vara lite skoj att stå på samma startlinje.
Har annars varit ute en del med vår hyfsat nyinköpta dubbelkajak. Den ligger nu på cykelavstånd från lägenheten - ca 15 minuter från dörr till ilagd kajak. Fina grejer! Nog för att Vättern inte går upp mot stockholms skärgård, men det duger. Om en dryg vecka blir det förhoppningsvis en helgtur tillsammans med Daniel Cz i St Annas skärgård. Härligt!
Det var nog allt för den här gången. Ha det gott och lycka till med löpningen!

/Manne