fredag 9 maj 2008

Ett mitt på dagen inlägg

Innan jag far iväg till Nanjing i eftermiddag och jag eventuellt inte har möjlighet att skriva och innan jag glömmer bort så tänkte jag passa på att gratulera min kära mor på födelsedagen.



Grattis mamma!



Jag har fortfarande inte fått ordning på sömnen. Det blev lite för sent igår och slog till att vakna en sväng vid trekrokarna inatt. Det hela resulterar givetvis i att man inte är lika snabb, vare sig i kroppen eller i huvudet, som vanligt. Hoppas sannerligen att jag lyckas bättre med sömnen i Nanjing. Jag har precis sett till så jag får ett enkelrum istället för att dela rum med någon av mina arbetskamrater för att möjliggöra så lång och djup sömn som möjligt.

Det regnar fortfarande och ska tydligen regna under dagen i Nanjing också, men enligt väderleksrapporterna skall regnvädret dra vidare och det skall bli växlande molnighet mellan 22 och 24 grader varmt. Det ser helt enkelt ganska bra ut vädermässigt inför helgen.

Igår slog jag till på en rakning på frisersalongen trots Michels varning om ovana med västerländsk skäggrovlek. Något nervös släppte jag loss damen med rakkniven. Med lätt hand, stor försiktighet och tålamod lyckades hon riktigt bra med undantaget att hon inte vågade/ville raka av mustaschen som åkte av i morse med en aning ovilja.

Sara: Jordgubbar på balkongen hade varit nått, men jag tror att det kanske kan finnas några kvar till mig när jag kommer hem (troligtvis mycket billigare dessutom) . Mina jordgubbar här borta i kina smakar också bra, men de har väldigt lätt för att bli tryckskadade och därför åker en hel del ner i sophinken istället för ner i magen.

Kiwi: In flames vore fint!

Lunchdags.

Edit:

Jag slog till och tog ett par bilder från dagens lunch. Den första är på fisken som serverades. Jag valde att hoppa över.



Den här oskarpa bilden är på min matbricka för dagen. Ser det inte gott ut?
Uppe till vänster, rättika. Uppe till höger, stora vita bönor.
Nere till vänster, kinakål. Nere till höger, någon annan slags blad som är kokade.
Givetvis serveras det med ris eller nudlar. Dagens val: ris.



De tre olika presentförpakningarna med godisbitar som bjuds lite nu och då.



Bild från Yu Garden där jag var med LiuCheng i förra veckan. Bilden är inte tagen av mig utan av Virginia Vu som jag träffade på flygplatsen i Beijing. Hon fick mitt kort och jag fick hennes fotoalbum online. Eftesom jag glömde kameran hemma den dagen och hon fotade vad jag såg så tycker jag att det är ok att nalla hennes bild.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är godisarna goda?

Anonym sa...

Choklad eller kolalikanande godis som är mellan ok och riktigt bra. Betyg mellan 4 och 7 (10). Sämst betyg till mjölkchoklad som är bra mycket sämre än marabou.

Anonym sa...

får jag askarna?

Anonym sa...

Yo Bro!
Här i Jönköping är sommaren på besök och vi ska spendera kvällen med grillpicnic tillsammans med några vänner. Innan dess så ska jag och en kompis ge oss ut och paddla kajak på Vättern som just nu är spegelblank. Malin är ute och cyklar långpass med IKHP:s triathlonklubb, därav annan paddelkompis i dubbelkajaken. För visst har jag talat om att vi köpt en dubbelkajak? Den ligger iaf nu i ett kanothus på 10 minuters cykelavstånd härifrån - inte dumt alls.
På jobbet börjar saker och ting stabiliseras och jag har nog inte varit arg eller upprörd en enda gång den här veckan och det är nog första veckan hittills. Var i Österike mån-tis och kickade av ett stort samarbetsprojekt med framgång. Det var tredje gången i Wien på 9 veckor och fler lär det bli...
Jaja, det var en kort lägesuppdatering.
Ha det gott!