lördag 24 maj 2008

Världens mest välbevakade fackeltåg

är här i Shanghai över helgen. OS är rättså stort här borta, vilket innebär att stora mängder människor väljer att försöka få ett öga på facklan. Jag har själv inte försökt bevittna spektaklet eftersom jag är helt ointresserad av attm(eller snarare mycket intresserad av att inte...) trängas med 5-6 miljoner kineser längs Nanjing Rd eller runt Peoples square. Det resulterade i att jag höll mig inne i lägenheten hela förmiddagen. I vädret som är här nu är det mycket skönt att vara inne i en luftkonditionerad lägenhet så det var ett bra val. Lite städning, tvättning, telefonsamtal och matlagning senare var det plötsligt eftermiddag. En sväng till Carrefour för att inhandla sådant som den lokala supermarketen inte erbjuder och sedan iväg till löparbanan.

Jag valde att byta plats på det lite längre passet som är planerat till måndag och dagens något kortare och snabbare. Jag valde också att modifiera passet en aning. Det blev ett långpass av det hela till sist, ett lågintensivt långpass. 1:16:38 senare hade jag tillryggalagt 12km utan några som helst problem. Himla nice att löpa lite försiktigare, komma långt och dessutom inte få ont någonstans. Distansen är något längre än en halv vilket givetvis och känns bra. Nu måste jag bara springa längre och fortare, sen har jag uppfyllt mina mål.

Vid hemkomst efter löpningen påkallade magen lite mat och det har den fått. Nu påtalar kroppen vila så det är lika bra att den får vad den vill ha.

Cribba/Beo: Låsa in i garderoben innebär i det här fallet inte alls att låsa in någon i en garderob, det är frågan om att sparka iväg dom så långt det går volvo. Med hans rapphet i benen kommer det ta en evighet innan han har húnnit ta sig tillbaka.

Manne: Hänvisar till telefonsamtal tidigare idag.

// LeiMa (TröttHäst)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriver några rader så du ser att jag fortsätter följa din blogg. Välkommen in i kivhh:s styrelse förresten!
/Roberth

Anonym sa...

Ska hälsa från Nico som jag träffade igår på Strömpis (som vi gick till efter att ha sett Eurovision Song Contest. Mitt liv förfaller uten dig!). Allt va bra med honom vad det verkar. Träffade på Cribba och Roberths brorsa Andreas oxå. De hälsa de med. Tror jag. Sen såg jag även Zinedine Zidanes lillebror Zazou.

nu ligger jag o solar på strandvägen och ska snart äta färskpotatis o stekt skinka med sås. Det är sommar här, bland världens vackraste männskor...