söndag 18 maj 2008

Sol och regn

Jag vaknade tidigt (alltför tidigt) och åt frukost samtidigt som jag slösurfade igenom de svenska nyhetssiterna. Det var strålande vackert väder ute och jag planerade en tur till parken som ligger några långa stenkast hemifrån men först gav jag mig ut på jakt efter en pulsklocka. Jag provade köpcentrat jag handlade skorna i men fick inget napp där heller. Det fick bli FILA-klockan jag såg igår. Jag anar att klockan inte är årets modell (snarare 2004 om jag tolkade internet rätt) och uppenbarligen inte batteriet heller eftersom sändaren i bröstbandet var stendöd. Det hela innebär att jag får ta en tur till cloud9 imorgon också.

Det blev en tur till parken också. Men en bok i väskan knallade jag runt tills jag hittade en lämplig parkbänk att slå mig ner på. Trots 25 gradig värme satt jag och frös och jag anade att det lilla halsonda jag hade på morgonen när jag vaknade inte bara var morgonrossel. Det knepiga vädret gör för övrigt att man fryser trots att man svettas som en gris (visserligen svettens effekt men kroppen reglerar konstigt).

Efter parkpromenad, klockinköp och lunch knoppade jag in på sängen för att sova ikapp det jag har missat den senaste veckan. Jag vaknar en dryg timme senare med en aning feber och hällregn utanför fönsteret. Det tänkta lätta distanspasset får vänta till en annan dag eftersom kroppen onekligen inte vill vara med. Dessutom har jag avverkat drygt tre mil promenerandes de senaste två dagarna så jag har fått viss distans i benen även fast det inte är löpning. Jag hoppas att en lång natts sömn kan få förkylningen att försvinna.

Igår kväll/natt när jag skrev gårdagens inlägg upptäckte jag att (trots ovanligt mycket stavfel) jag är rättså duktig på att skriva i sömnen. Texten blev väldigt osammanhängande och svårtydlig och det var inga problem att se var jag somnade. Jag skrev ner det jag drömde om! Tyvärr var jag inte tillräckligt klarsynt för att spara detta fantastiska dokument utan jag raderade sömnskriften och försökte avsluta det jag påbörjade i vaket tillstånd. Jag hann med att somna vid ett flertal (4-8) tillfällen och det var samma visa varje gång. Jag kanske skall satsa på att bli "drömförfattare".

Nu skall jag hoppa i sängen (nej inte bokstavligt) så jag vaknar pigg och utvilad imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

goddagens!

tre tappra fotbollskrigare (johan, ola & mattias) debuterade idag i ekebys byalag. trots kyla, regn och hämmade kroppar eftergårdagens begivenheter stred de tappra tre väl. så bli inte förvånad om du möts av tre konditionsfenomen när du kommer hem. lycka till med träningen! ser framemot nya hårda drabbningar i backahallen.