måndag 19 maj 2008

Trötta kineser

Jag fick sällskap av två arbetskamrater på löprundan idag. Dom var sena och anslöt efter 1600 meter. Målet var att springa 8 km på 48 minuter (6 min / km), vare sig fortare eller långsammare. Efter dryga 400 m hängde vi av den första som uppenbarligen inte var särskilt vältränad. Den andra hängde jag av med dryga kilometern kvar. Trots att tempot inte var uppskruvat så hade dom onekligen problem att hänga med, en boost för självförtroendet förståss! Hur gick det nu? Efter två lite för snabba kilometrar mellan fem och sju joggade jag in på 47:24. Inte nämnvärt andfådd men lite seg i benen, men bättre än förra gången. Min väg mot halvmaran i oktober har just börjat men den har börjat bra!

Vad pulsklockan beträffar så går det inte lika bra. Batteriet i bröstbandet är bytt och klockan får nu kontakt. Problemet är bara att den visar fel. Efter en kilometers löpning tyckte den att jag hade en puls på 87. Knappast! Nu blir det retur till affären och genomsöka Shanghai efter en ny.

// PaobuMa

5 kommentarer:

Nybyggarna sa...

Den här veckan planeras tre pass på Rostas leråkrar dvs korpmatcher. Igår försökte jag hjälpa Mattias lag Pennybrige, med vi åkte på däng med 1-0 i världes längsta korpmatch. Jag tror att domaren, som var en spelare från matchen innan, hade en kompis på bänken som höll i tidtagningen, men han gick nog hem eller somnade. Jag var iaf hemma en timme senare än jag trodde jag skulle vara.

Jag har funderat lite på det där med halvmaran som du promotar så friskt, och bestämt mig för att avstå. 2 mil är på tok för långt för min kropp och jag nöjer mig gott med att spöa dig i hjärter.
Kan dock ändra mig om Ola och Mattias anmäler sig. I så fall skulle jag ha någon träningspartner på hemmaplan.

Må så gott i det stora röda landet så länge!

Anonym sa...

Johan är en fegis

Nybyggarna sa...

johan tycker mest att det är astråkigt att springa, och därför är det bäst att springa efter en boll.
Löper man ifrån tre-fyra polare på en bana kan det dock vara ganska roligt.

Anonym sa...

Det blir helt enkelt till att övertala Mattias och Ola. Jag har dessutom hört att Kiwi är lite intresserad och Philip borde väl vara intresserad!?

Vad kulhetsgraden beträffar så kan jag hålla med dig, men här erbjuds inte så mycket kuliga träningsinslag och dessutom ser jag det som en utmaning att klara av halvmaran i någorlunda tid och skick. Dessutom har Roberth lagt in priset att gå runt i kjol under kvällen om jag slår honom (som knuffar Johan Bengtsson i rullstol). Ett pris väl så viktigt! Dessutom måste jag träna uthållighets (fettförbrännande) träning för att se ut som en tiokampare när jag kommer hem.

Nybyggarna sa...

Ok, jag går med på följande:
Om två av Ola/Mattias/Philip/Kiwi är med så ska jag kuta ifrån Er allihop.
Vad hade du för mål sa du? 2h låter ju rimligt?
Pris är viktigt.

Det är också bra att du återigen är med på tiokamparidén, annars kan det nästan bli du som står för större delen av middagen efter midsommar. :)